Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar la navegación. Al pulsar sobre el botón continuar que se muestra a continuación significa que das tu consentimiento a nuestra política de cookies.

Continuar

Categories

Manufacturers

OS SPEED B2104 OFF ROAD ENGINE

 

Motor OS Speed B2104 para 1/8 Nitro Off Road. 

 

 

Es un motor de carrera larga, de 16,27 x 16,80mm. Tiene una respuesta más rápida a bajas revoluciones y más potencia en rango medio con un ralentí muy estable. 

 

Especificaciones: 

Displacement:3.49cc / 0.213 cu.in. 

Bore:16.27mm / 0.641 in. 

Stroke:16.80mm / 0.661 in. 

Output:2.68 ps / 2.64 hp / 34,000 r.p.m. 

Practical rpm range: 4,000-42,000 r.p.m. weight:352g / 12.42 oz. 

Standard accessories 

Glow plug T-P3. Reducer 6mm 6.5mm Exhaust seal ring 

Dust cap set 12-30 

 

 

Características: 

 

El nuevo pistón/camisa es del tipo convencional de 3 puertos que aporta un gran par en el rango de potencia. 

El nuevo cigüeñal tiene recubrimiento DLC como todos los motores OS SPEED. Los dos contrapesos de tungsteno están incrustados en el cigüeñal, lo que contribuye a un ralentí constante y una reducción rápida de las rpm. 

La tapa trasera tiene un tratameinto que reduce la fricción de la biela para prolongar su vida útil. 

El cigüeñal ha sido rediseñado para un flujo de aire óptimo. 

El carburador es de tipo 22E, el mismo que en el motor B2103 Type R. 

La culata es del tipo convencional de forma redonda con altura estándar. 

 

 

OS Engines. 


More details

OS1DA00
New product

455,00 €

1 Item
Warning: Last items in stock!

- +

Financiación

Add to compare

Share

 
More details

 

O.S.SPEED B2104 Off-Road Racing Engine 

 

O.S.SPEED's off-road racing engine has evolved further. The 4th generation of the B21 series, the "B2104" has improved low-speed response as a result of securing the power to gain an advantage in harsh off-road racing scenes and pursuing a driving feel that steadily demonstrates performance in any situation. Achieves smooth and torqueful performance at medium and low speeds. This has evolved into an off-road engine that perfectly synchronizes with the movement of the fingertips from idling to the highest rpm range. Condensing the know-how of OS SPEED on the whole body, we will continue to make the legend of the off-road racing scene again. It is a long-stroke engine, bore x stroke is 16.27 x 16.80mm. It has quicker response in low range and more torque in middle range with consistent idling. 

 

New Piston/Liner Set 

The new piston/liner is conventional 3-port type enabling more torque over the power range. 

 

New DLC Coated Crankshaft 

The new crankshaft has DLC coating as we always do for OS SPEED engines. The two tungsten counterweights are embedded in the crankshaft contributing consistent idling and quick rpm down according to throttle move. 

 

New Case Cover Plate 

The thrust plate with surface treatment embedded in the cover plate reduces friction against a connecting rod to extend its life. 

 

Optimized Flow 

The boost port and the exhaust port of the crankcase are redesigned for optimum air flow. 

 

Proven Carb 

The carburetor is trustable 22E type, which we have been using for B2103 Type R. 

 

Cooling Head 

The cooling head is conventional round-shape type with standard height. 

 

Specs: 

Displacement: 3.49cc 

Bore: 16.27mm 

Stroke: 16.80mm 

Output: 2.64 hp @ 34.000r.p.m. 

Practical rpm range: 4.000-42.000 

Weight: 352g 


22 other products in the same category:

Compare 0

No products

To be determined Shipping
0,00 € Total

Check out

Manufacturers